Selasa, 6 Disember 2011

Apa lagi.........

tuhan tolong lembutkan hati dia.. untuk terimaku seadanya.. kerna ku tak sanggup.. kerna ku tak mampu hidup tanpa dia disisiku.. tuhan aku tahu banyak dosaku.. hanya ingat kamu kala duka ku.. namun hanya kamu yang mampu membuka pintu hatinya untuk cintaku...sesungguhnyer aku terlalu cintakannyer.
Kali ini aku mengaku salah...ampunkan diriku ..salah ku kerna meninggi suara terhadap mu..tapi aku terpaksa kerna perlu sentiasa mengingatkan dirimu...kerna dirimu sering terlupa. Apa yang aku dapat adalah kemarahan mu yang berjela. Dirimu masuk kerumah tanpa membuka kasut hinggalah ke dalam bilik.. utk apa semua itu..kenapa mesti tunjukkan sikap tu pada anak mu yang baru. dirimu tak kucup pun anakmu itu..sedangkan dia menunggu kepulangan mu..dia betul2 terasa hati...dalam tidur hatinyer hiba..seperti mana diriku. maafkan mama sayang...aku hanya mampu menahan kemarahan...melihat tanpa perasaan kerna ku tak mahu cerita ini berpanjangan.
Apakah cerita dirumah waktu ini? risaunyer perasaan bila berada di pejabat. dengan mood dirimu yang tak keruan...dengan latah anak2..ya allah..lindungilah anak2 ku. lembutkan lah hati papanya...berilah taufik dan hidayah padanyer...walaupun dirimu tak pernah nak menghargai segala pengorbananku...bagaimana harus aku redha dengan semua ini...ya allah mengapa beratnyer ujian ini..kau menguji hati dan perasaan ku ...
Aku harus menghiburkan hati yang lara ini...kehidupan harus diteruskan...

Tiada ulasan: